Forside

Forside_Billede

Randers Fiskeriforening à 1937 ligger for enden af tronholmen, på en naturskøn grund med et areal på ca. 6000 kvm. Foreningen råder over 49 bådpladser til mindre både og joller.

Et af Randers' hyggeligste steder....(Citat fra magasinet "around")Vi har som nogle af de eneste i landet bevaret vores 19 "Fiskeskure", som med tiden er blevet foreningens kendetegn.  Set udefra kan man få den opfattelse at stedet har været gået i stå i mange år, men hvis man har kendskab til Randers fiskeriforening vil man dog opdage, at der sker udviklingsmæssige fremskridt,  dog uden at fundamentet og nostalgien kompromitteres.

Lokal Kulturhistorisk klenodie  Foreningen i dens nuværende form har været en del af Randers siden 1937,  men kigger man tilbage i historiebøgerne, er det 150 år siden  den første "Randers fiskeriforening" blev stiftet.  Foreningen er et kulturhistorisk klenodie,  som med sit virke  har været og er en integreret del af byens historie. Randers fiskeriforening à 1937 har skænket sin forenings fane til kulturhistorisk museum i Randers, som et bidrag til kulturen i Randers.